SEO: keywords, title tag en metadescription
SEO is een kwestie van A-B-C:mensen zoeken op keywords (A), als resultaat komt de titel (B) in beeld en als de description (C) hen aanspreekt, klikken ze door naar je website.
A: Keywords of steekwoorden kunnen bestaan uit long tail en short tail. Keywords moeten terugkomen in de title tag, in de metadescription, in de kopjes (headings 1 en 2) en met mate in de relevante tekst.
B: Title tag/ html title/ titel metatag: dat is de blauw aanklikbare regel/titel die in google search verschijnt, kan je dus toespitsen op je keywords = 65-100 karakters relevante tekst. Zoekmachines gebruiken de title tag om relevantie te bepalen met de steekwoorden. Besteed tijd om een pakkende titel te maken met zoekwoorden erin. Is je visitekaartje, eerste indruk. Elke pagina moet een aparte titel hebben; herhaal nooit steekwoorden in titel; gebruik karakters voor leesbaarheid (), * en |; zet een call to action in titel.
C: Metadescription/description meta tag = samenvatting, wervende tekst op google search, pitch. Onder de blauw aanklikbare title tag bevindt zich de description / metatag/metadescription. (de wervende tekst).